Aug 10, 2008

~~Pulang~~

Mak cakap, hari ni genap 50 hari dia menginap kat sini..
Hari ni jugak, last day dia kat sini...
Sedih dah terasa dari 2 - 3 hari yang lepas...
Tapi konon2 aku kuatkan hati, taknak tunjuk sedih...
Masih bergaduh dengan Liana, merungut dia banyak mengomel itu ini...
Marah sebab dia mengada-ngada...

Tapi malam ni, selepas 50 hari, terasa sunyi... sangat sunyi..
Tak ada lagi suara halus Liana minta Ribena....
Tak ada lagi suara Mak minta pakaikan lampin untuk Liana....
Sedihnya...hanya Tuhan yang tahu... abang pun tahu kan...
Air mata ni pun dah tak boleh di tahan - tahan lagi...

Hari terakhir...
Aku mandikan Liana pagi tadi...
Aku pakaikan baju & sikatkan rambut dia...
Aku ajak Mak & Liana jalan-jalan pusing pekan lagi...
Aku tolong kemaskan beg & barang-barang...
Itu saja yang terdaya....

Terima kasih Mak...
Sebab jaga anak Mak ni... makan pakai...
Walaupun sesingkat 50 hari...
Terima kasih Liana... sebab temankan Kak Lin di sini...
Teman makan nasi sambil tengok TV...
InsyaAllah panjang umur kita jumpa lagi.... (^-^)
Moga perjalanan dipermudahkan & selamat sampai....Amin

1 comment:

Shasha Saad said...

huhu..baik-baik saja :) *wink*
best of luck, kak lin!!

Related Posts with Thumbnails