May 11, 2008

My passion_COOKING : Today's special~~

I craved ‘laksa’ and chicken rice since last week as I didn’t take any meal which include rice for a week, huhu…(kes nak diet), so… since I didn’t have any plan for the weekend, I just stayed at home and cook! Hihi…. Yesterday..which was Saturday, woke up early in the morning and went to Vic Market, to buy ingredients for laksa, luckily I got them all… J, reached home and my flatmate haven’t woke up yet, hehe.. letih sungguh kot, balik jek dari M’sia, kerja bertubi-tubi…heh….so, back to the topic, siap masak laksa…terus makan depan abang… heee, tenkiu abang, for accompanying me for the whole day yesterday, and congrates, ur ‘new baby’ has reached home, I envy u very much for that….huhu! At night, I did nothing, continue chatting with abang, chatting with Add while munching ‘kerepek ubi pedas’ (waa..sedap OoooooOO, dah lama tak makan, sib baik Add bawak dari M’sia)…hih (^-^) ….

Kuah laksa yg tinggal lagi semangkuk jek, hih

Today, owh woke up a bit late…around 930 kot, terus bangun, exercise lebih kurang, then kuarkan ayam dari freezer, Add dah bangun, bersemangat nk g main badminton kt Uni Melb, hihi…me?? Oh no…. I am very lazy…hih! Lepas kemas2 my room lebih kurang, started to cook, time ni very multitasking, heh… chatting while cooking, haha…very efficient, can be practiced by working mummy, hihi, masak sambil buat keje opis….kekekeke….and I just got to know few of my frenz here masak nasi ayam gak kt umah memasing, haha....haiii...cam berjanji gitu (^-^), after finished cooking, mandi and smayang….then baru makan, and abg was busy with his work coz his internet connection asyik mati jek, hmm apa la Telekom ni, tau la the biggest internet provider kt M’sia tu, jgn la amik mudah jek service yg korang provide… ‘you must know some people rely very much on your ‘so-called’ the best internet provider’ – quote from abang… hihi, lebih kurang la, couldn’t really recall what was the exact sentence…mengamuk kt customer service byk kali pun, cam tatau ape jek…hmm, tu la dia…bila dah maju sket, buat keja lebih kurang jek… :P, ok la, enuff about that…

1st menu, nasi ayam (^-^)

Second menu for today, jeng..jeng..jeng…actually I tak puas hati coz the other day I buat tak berapa nk jadi, so..today, try lagi sekali, ape yer? Hihi, cheese cake… bersungguh-sungguh buat depan computer, angkut segala handmixer, tepung, penapis sume masuk dalam bilik, hahah… ni kes nk chat dgn abg ler ni…. (^-^), sib baik Add kata sedap cheese cake tu, texture dia pun smoother than before, kira jadik la this time…yeahhoooo! elok2 siap abang pun nk kuar, heheh, jumpe mak and bapak mertua…hih…nak g kasik barang yang I kirim tru Kak Liza, and rite now he’s back at home…cian..terbungkang depan TV tu haaa…me myself pun cam feeling dizzy sket, makan byk sgt kot, huhu..ok la, enuff for now, keja ofis belum siap lagi, dengan ‘esemen’ lagik, daaaa…muuaahhsss..

2nd menu for today, 2nd trial, Elylinn's cheese cake....yum..yum..

1st trial, few weeks back...


2 comments:

Jon JuOn said...

abes wiken dia guna untuk main masak2..hihi. sedap nampak laksa ngan nasik ayam tu. cheese cake pon macam yummy ja. balik mesia kang kena la buat kat abang semua2 ni..kekeke

Elylinn said...

hih, wiken ja, ari lain tk sempat nk masak best2 , plus im dieting... kekeke, jgn jeles....dah turun 1.5 kg, kuakuakua...

Related Posts with Thumbnails