May 23, 2010

~~Makan sampai kembung perut~~


Hari Jumaat lepas balik kerja, tiba2 merayap dgn Cik Dalina, g Coles, pastu g travel agent, saja check tiket nak balik, sama jek harga macam online booking, huhu. Then kuar masuk kedai tgk camera, tengah ada sale!! Huuu.... sib baik tangan ni tak gatal swap debit card, muehehe. Baik beli tiket balik, ye dak?!

Then we were having lunch at Blok M, as usual I had 'ikan balado'. Waaaa, sedap woooo, dah lama sangat tak makan ikan deep fry, sangat lah enjoy makan. Jemu dah makan ayam sambal + ayam masak kicap for 2 weeks, Ni semua gara2 beli ayam 2 kilo, pastu baru realize yang freezer tak berapa nak sejuk. So kalau simpan ayam, confirm 2-3 hari pastu kena buang, huh, tak ke membazir namanya tu? Terpaksa la I masak suma ayam tu, sekilo jadi ayam sambal, sekilo lagi jadi ayam masak kicap. And to be truth, sampai sekarang ada lagi dalam fridge, hahaha, dah 15 hari campur ari nih!

Sabtu pulak, tiba2 tingin nak makan laksa. Barang2 suma dah siap beli dah. Kol 10 am start masak, kejap jek pun buat kuah laksa, blend pastu campak jek suma dalam periuk. Yang lamanye nak rebus isi laksa. Huuu, amik ko seperiuk kuah laksa. So kelmarin asyik ulang makan laksa, tak berenti makan plak tu, lepas semangkuk, semangkuk lagi, huuu... teruk btol! Sampai kembung perut and takleh pakai tights, hahahah! Mencik btol tights ni tiba2 jadi kecik... eyyyy!

Ada lagi baki kuah laksa, terpaksa la rebus isi laksa lagi, ihiks. Then tgh hari ni ada late lunch date dengan Kak Amie's family & the gang, tapi ntah ler jadi ke idak. Senyap sunyi jek suma orang. Terasa malas nak kuar pun ada gak ni, sejukkkkkkk, tak suka sejuk sejuk sangat! Huuu... oklah, sila la telan air liur tengok semangkuk laksa itussss..... (^-^) , da!





5 comments:

✿Cik_Azera said...

dulu memang laaa selalu makan laksa yg di masak oleh kakak2 ini...wahhh tetiba nak laksa juga laaa...isshhh nyum2..laparrr

MaYa ZaiNaL said...

clin, mai la masak kat sini sket laksa tu...aku dah tak lalu makan kat sini....tgk nasik pun boleh rasa nak keluar balik...hhahaha...btw, hang guna ikan apa nak masak kuah laksa tu?

Elylinn said...

Zera - nnt kak lin balik M'sia meh la umah, bley jamu laksa... hihi

Maya - aku guna ikan sardin dalam tin ja, susah nk cari sardin fresh kt sini, klu xdak sardin, tuna pun ok, tapi rasa dia kureng sket aa... hihi, kalau aku jadi g UK bley ja nk tlg masak kat hang...anytime!!

MaYa ZaiNaL said...

bilakah itu?? mai la beli baju baby kat sini....murah siut...aku baru ja beli minggu lepas, baju ngan skirt brand mamas and papas 3 pound ja....gila heaven baju budak2 kat sini, sebelum balik mmg nak kena beli siap2...breast pump kat aussie murah ka? aku dok tgk2 gak kat sini, avent macam murah, tapi kat sini ada satu lagi brand, tommy tippie, up sket dari avent....dok aim yang tu, mintak2 la murah masa boxing day taun ni...

Elylinn said...

waaaa, bestnya, hang beli la kat aku sama, 4-5 pasang, nnt aku bayaq la, nk p sana tatau lagi bila, huuu.... tgh kumpul duit niii, bila ada rezeki InsyaAllah sampai la aku kt sana nnt (^-^)

ahaa, aku suggest hang beli tommie tippie la, sbb brand avent aku penah baca ada bahan kimia yg tk elok untuk baby klu guna botol susu dia...

Related Posts with Thumbnails