Jun 3, 2010

~~ Minta daripadaNya~~



Apalah daya kita untuk membantu saudara-saudara kita yang ditindas dan di aniaya tanpa sebarang budi bicara. Tapi saya percaya kuasa doa sedikit sebanyak boleh membantu keperitan mereka di sana. Moga mereka semakin tabah dengan semangat yang tidak pernah luntur untuk berjuang InsyaAllah, Amin.

[17:4]
Dan Kami menyatakan kepada Bani Israil dalam Kitab itu: "Sesungguhnya kamu akan melakukan kerosakan di bumi (Palestin) dua kali, dan sesungguhnya kamu akan berlaku sombong angkuh dengan melampau.


[17:5]
Maka apabila sampai masa janji (membalas kederhakaan kamu) kali yang pertama dari dua (kederhakaan) itu, Kami datangkan kepada kamu hamba-hamba Kami yang kuat gagah dan amat ganas serangannya lalu mereka menjelajah di segala ceruk rantau (membunuh dan membinasakan kamu); dan (sebenarnya peristiwa itu) adalah satu janji yang tetap berlaku.


[17:6]
Kemudian (setelah kamu bertaubat), Kami kembalikan kepada kamu kekuasaan untuk mengalahkan mereka, dan Kami beri kepada kamu dengan banyaknya harta kekayaan dan anak pinak, serta Kami jadikan kamu kaum yang lebih ramai pasukannya.


1. Mari bersama-sama kita menyelami dan muhasabah diri, bagaimana untuk membantu saudara-saudara kita di bumi Palestin.

2. Membaca doa Qunut Nazilah sama ada dalam solat fardhu ataupun sunat. Cara menunaikan doa Qunut Nazilah.


Ya Allah,Sesungguhnya kami meletakkan-Mu di batang-batang leher musuh-musuh kami. Dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan-kejahatan mereka Ya Allah! Leburkanlah kumpulan-kumpulan mereka. Pecah belahkan dan kacau bilaukan persatuan mereka. Goncangkan pendirian mereka. Dan hantarkanlah anjing-anjing kamu kepada mereka. Wahai Tuhan yang gagah perkasa! Wahai Tuhan yang penuh raksasa! Wahai Tuhan yang bersifat murka! Ya Allah Ya Allah Ya Allah Ya Allah! Wahai Tuhan yang menurunkan kitab! Wahai Tuhan yang mengarakkan awan! Wahai Tuhan yang menewaskan bala tentera al-ahzab! Kalahkan mereka! Kalahkan mereka! Kalahkan mereka! Dan menangkan kami ke atas mereka.



No comments:

Related Posts with Thumbnails