Jan 17, 2012

~~Entri apa2 saja~~


It's 3 pm now, and tetiba rasa bosan. Kerja bibik suma dah dibereskan, Imtiyaaz lena terbongkang atas katil... Hmm, and me suddenly tatau nk bt apa...

Facebook... urmm, tetiba jadi bosan tgk facebook jugak. One of my friends once said, "I found nothing interesting in facebooking, stalking other people profile here and there, yet we got nothing, just wasting time & energy".

Yeah... kind of true. I did deactivate my fb for 1 week the other day, and I found that I'm still breathing without it & I lost nothing, ZERO. For some people, yer lah... it's one of those mediums which get people together, bercintan-cintun, berkongsi cerita suka duka kehidupan & keep in touch no matter where u r & what u're doing.

Apa yg ai merepek nih?? Rasa nk kuar bersiar-siar, tp panas arini... bukak ekon pun tak rasa sangat. Sian Imtiyaaz berpeluh-peluh. Tapi bagus gak, kering baju2 ahkak yg basuh 3 round tadi, hiks!

AAaaaaa, actually byk benda nk bt, ie : nak belajar bt crochet selimut baby. Nak jahit langsir pintu yang kainnya belum pun ai potong, huwaaaa..... Malas!! Alasan tak lain tak bukan, MALAS!! Aduh... lemah, lemahnya diri ini....

Have to put myself together in order to start the engine and push the gear. Ya Allah, kuatkan semangat ku dalam mengharungi kehidupan yg penuh dengan dugaan ni. Permudahkan urusanku & keluargaku di dunia & di akhirat, jauhi lah kami semua dari mara bahaya & perbuatan dengki & khianat manusia+syaitan & bimbingi lah kami semua ke jalan yg Engkau redhai, Amin.


*********************************************************
When you lose your way, to Allah you should turn.

No comments:

Related Posts with Thumbnails